FAQ - Zamki hotelowe
Czy istnieje możliwość montażu zamków bez wymiany drzwi?
Zamki Hafele jesteśmy w stanie zamontować na większości istniejących drzwi. Nie wymagamy aby drzwi były wcześniej przygotowane przez producenta, choć w przypadku montażu nowej stolarki jest to rekomendowane. Współpracujemy z większością producentów drzwi, sami kontaktujemy się z producentem i ustalamy z nim szczegóły.
Jak często trzeba wymieniać baterie?
Baterie, w zależności od intensywności użytkowania, wystarczą nawet na trzy lata pracy. Przy standardowym użytkowaniu w hotelu, rekomendujemy wymianę raz w roku.
Czy są jakieś szczególne wymagania dotyczące komputera? Potrzebny jest serwer?
Do uruchomienia systemu Dialock 2.0 nie potrzebujemy serwera, wystarczy komputer recepcyjny z systemem Windows 64bit.
Czy do obsługi systemu mogę używać ogólnodostępnych na rynku kart?
Niemal każdy producent systemów kontroli dostępu, ze względów bezpieczeństwa, szyfruje karty w unikalny sposób. Tak więc do obsługi systemu potrzebujemy kart dedykowanych. Nie inaczej jest w przypadku Hafele.
Co, jeśli gość zgubi kartę?
W przypadku zgubienia karty przez gościa, unieważniamy ją poprzez ponowny meldunek i przyłożenie karty do zamka. Oprócz tego, karta samoistnie straci dostęp, po upływie terminu zameldowania.
Czy można tą samą kartą obsługiwać dostęp do szafek w narciarni, na basenie?
System Hafele Dialock 2.0 dysponuje kilkoma rodzajami zamków szafkowych, dostosowanych do samych szafek, jak i sposobu ich użytkowania. Możemy nadawać gościom uprawnienia do różnych punktów (pokoju, pomieszczeń przejść, parkingu, szafek) w ramach jednej karty, w dowolnych kombinacjach.
Czy mogę udostępnić dostęp do strefy Welles jedynie w określonych godzinach w ciągu dnia?
System Hafele Dialock 2.0 oferuje możliwość udostępniania pomieszczeń (np. części wspólnych) w zależności od pory dnia.
Czy w zamkach trzeba aktualizować czas? W jaki sposób się to odbywa?
Zamki mają wbudowany kalendarz i samoczynnie zmieniają czas z zimowego na letni i na odwrót. W przypadku konieczności aktualizacji czasu zamka, robimy to przy pomocy bezprzewodowego urządzenia (MDU). Całą operacja zajmuje mniej niż pół minuty.
Czy po zamknięciu recepcji, mogę dać gościom dostęp do drzwi głównych?
Przy wejściach do budynku stosujemy czytniki naścienne o podwyższonej odporności na warunki atmosferyczne. Tutaj również możemy ustawić czas, w którym nie będzie wymagane użycie karty (drzwi pozostaną otwarte), oraz zaprogramować system tak, aby czytnik samoczynnie przechodził w tryb zamkniętych drzwi o określonej porze. Co więcej, czytnik może zamykać drzwi w tygodniu np. o godzinie 20, a w weekendy, kiedy recepcja działa dłużej, zamykać obiekt np. dopiero o godzinie 22.
Czy wjazd/wyjazd z parkingu również możemy objąć kontrolą dostępu?
Możemy dostosować system do obsługi szlabanów czy bram parkingowych. Czytniki w takich miejscach mogą działać równolegle z domofonem, bez wzajemnego zakłócania swojej pracy.
Jaką ognioodporność mają zamki Hafele?
System kontroli dostępu Hafele Dialock 2.0 posiada certyfikat odporności ogniowej EI90.
Możemy obsługiwać zamki przy pomocy telefonu?
Zamki Hafele mogą zostać zamówione z wbudowanym modułem Bluetooth. Wówczas, równolegle z obsługą przy pomocy karty, możemy nadawać uprawnienia na telefon. Odbywa się to przy pomocy autorskiej aplikacji Hafele, dostępnej do pobrania w sklepie PLAY lub AppStore.
Jak wyglądają warunki gwarancyjne oraz obsługa i serwis w razie awarii?
Standardowo system objęty jest 24-o miesięcznym okresem gwarancyjnym. W przypadku konieczności udzielenia pomocy w całym okresie eksploatacji, łączymy się zdalnie z komputerem klienta za pomocą ogólnodostępnych programów (AnyDesk, TeamViever) lub, jeśli sytuacja tego wymaga, udzielamy pomocy na miejscu.
W jaki sposób programuje się zamki? Czy istnieje możliwość sprawdzenia wejść do pokoju?
Programowanie zamków, odczyt zdarzeń, aktualizacja czasu odbywa się przy pomocy podręcznego urządzenia (MDU) w sposób bezprzewodowy. Cała operacja jest bardzo wygodna i szybka.